شروع ثبت نام بیمه درمان تکمیلی پزشکان ویژه اعضا محترم سازمان

الزام به کسب 5 امتیاز از 25 امتیاز لازم از محل برنامه های مرتبط با جوانی جمعیت، پیشگیری از سقط عمدی و حفظ حیات جنین

گزارش جلسه کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار

گزارش جلسه کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار

بسمه تعالی

 

اولین جلسه کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار در دوره نهم ، با محوریت مروری بر مهمترین چالش های پیش روی داروسازان و زنجیره تامین دارو در محل نظام پزشکی شهریار برگزار گردید.

مورخ  1404/10/17

مدعوین به شرح ذیل به نکات مهم و قابل اعتنا اشاره داشتند :

دکتر علی صفا (مدیر عامل مجموعه دارویی برکت) :

  • لزوم افزایش آگاهی همکاران نسبت به ضوابط و مقررات مالیاتی در حوزه داروخانه ها
  • تشریح مشکلات ناشی از تامین و تخصیص ارز مورد نیاز مواد اولیه دارویی
  • لزوم اطلاع رسانی عمومی در خصوص افزایش قیمت داروها ناشی از سیاستهای جدید ارزی
  • نیاز به آگاهی بخشی به همکاران جوان داروساز در خصوص چالش های مدیریتی و مالی داروخانه ها
  • درخواست از سازمان نظام پزشکی جهت ورود به بحث اصلاح قراردادهای ناکارآمد بیمه ها با داروخانه ها
  • درخواست از همکاران شاغل در داروخانه ها جهت نامه نگاری با شرکتهای توزیع دارو در موارد مشاهده داروهای بی کیفیت یا غیر قابل استفاده برای بیماران
  • نیاز به برخط شدن اطلاع رسانی موارد داروهای بی کیفیت از طریق سامانه گزارشات سازمان غذا و دارو

گزارش جلسه کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار

دکتر نگین حاتمی (سرپرست معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت شهریار):

  • لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص تغییرات قیمت داروها
  • درخواست از همکاران داروساز جهت مدیریت نارضایتی های بیماران از هزینه تمام شده داروها و تخصیص وقت مناسب به این موضوع جهت کاهش بار شکایات ارجاعی به شبکه بهداشت شهریار
  • با توجه به بروز نبودن قیمت ها روی بسته بندی کالاها ، ملاک قیمت در مورد داروها ی شیمیایی سامانه تیتک و در مورد داروهای گیاهی ، مکمل و آرایشی بهداشتی ، آخرین فاکتور موجود در داروخانه میباشد .

دکتر حسین قره داغی :

  • تاکید بر افزایش آگاهی مالیاتی همکاران داروساز از طریق برنامه های آموزشی سازمان نظام پزشکی

دکتر امیر حسین عباسی :

  • اشاره به تشدید مشکل کمبودهای دارویی در ماه های اخیر و بازار سیاه دارویی
  • لزوم پیگیری اصلاح قراردادهای داروخانه ها با بیمه ها و پیگیری دریافت خسارت تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها از آن طریق

گزارش جلسه کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار

دکتر مهدی عبدالهی :

  • مروری بر مشکلات ناشی از قرارداد های اجاره املاک داروخانه با موجرین و نیاز به آگاهی بخشی به همکاران داروساز
  • لزوم نظارت بیشتر بر داروخانه هایی که دچار ضعف در مدیریت هستند .

دکتر مسعود راشدی (کارشناس دارویی شبکه بهداشت شهریار ):

  • لزوم آموزش به همکاران داروساز جهت افزایش توانمندی آنان در مدیریت تنش ها در فضای داروخانه

دکتر مینا حجازی :

  • اشاره به موارد مغایرت سامانه تیتک با قیمتهای مندرج در فاکتورهای داروخانه ها و احتمال بروز تنش با بیماران و یا بروز مشکلات در بازرسی ها از داروخانه و لزوم رفع هر چه سریعتر موارد مغایرت

دکتر رضا سعادتی (دادستان انتظامی نظام پزشکی شهریار ):

  • لزوم توجه به آئین نامه و دستورالعمل های تبلیغات مجاز
  • بررسی حقوقی تبانی مراکز درمانی با هم
  • لزوم برخورد با موارد ارزان فروشی و رقابتهای ناسالم برای جذب بیماران بیشتر

دکتر سارا شمسایی :

  • لزوم اتحاد و یکپارچگی داروسازان
  • پرهیز از رفتارهای تخریبگرایانه برخی همکاران نسبت به یکدیگر

دکتر رویا میرنظامی :

  • مروری بر بروز مشکلات عدیده ناشی از قیمت گذاری دستوری در حوزه دارو
  • لزوم مدیریت تنش ها در فضای داروخانه ها ، با توجه به سیاستهای جدید ارزی و رشد قیمتها و جو حاکم بر جامعه

دکتر مرضیه گندم کار زاده :

  • لزوم رعایت تعرفه های مصوب از سوی همکاران و پرهیز از ارزان فروشی و رقابتهای ناسالم در حوزه سلامت

دکتر مریم زند (عضو هیئت مدیره نظام پزشکی شهریار) :

  • لزوم پیگیری نامه های درخواست عوارض کسب و پیشه و تابلو از سوی شهرداری ها
  • نیاز به برگزاری برنامه های آموزشی جهت ارتقا دانش مالیاتی همکاران
  • ارائه پیشنهاد استقرار مشاور مالیاتی در روزهای خاص در محل نظام پزشکی شهریار به هیئت مدیره نظام پزشکی شهریار

گزارش جلسه کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار

دکتر کورس خیرخواه :

  • مروری بر مشکلات موجود در صنعت تولید دارو
  • بررسی چالش ها و معضلات پیش رو با ورود پلتفرم ها در حوزه اقتصاد سلامت و از جمله دارو
  • بررسی موضوع رقابتهای تجاری در حوزه سلامت و دارو

در پایان این جلسه، اعضای داروساز هیئت مدیره نظام پزشکی شهریار، ضمن قدردانی از حضور داروسازان فعال در سطح شهرستان شهریار و بیان دیدگاه های شان ، نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات عنوان شده توسط همکاران با توجه به ظرفیتهای موجود در سازمان نظام پزشکی متعهد گردیدند.

همچنین مقرر گردید، جلسات کمیته دارویی نظام پزشکی شهریار، بصورت فصلی یا حداقل هر 6 ماه یکبار استمرار یابد .

 

تهیه و تنظیم :

دکتر محمدرضا صفایی

عضو داروساز هیئت مدیره نظام پزشکی شهریار

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://npshahriar.ir/?p=9757